Σάββατο 30 Απριλίου 2011

Ξένοι κολοσσοί της αγοράς κρουαζιέρας και µεταφορικές εταιρείες εκδηλώνουν ενδιαφέρον να καταλάβουν θέσεις και να αποκτήσουν αποκλειστικές προβλήτες στην Ελλάδα.

Το σχέδιο για τα τέσσερα µεγάλα λιµάνια

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΟΥΛΕΡΕΣ
ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: ΤΑ ΝΕΑ Παρασκευή 29 Απριλίου 2011

image        

Σε φιλόξενους χώρους για επιβάτες και οχήµατα και παράλληλα µοχλό ανάπτυξης της ελληνικής τουριστικής βιοµηχανίας και του νησιωτικού συµπλέγµατος της χώρας φιλοδοξεί να αναδείξει η κυβέρνηση τα λιµάνια της χώρας. Επίσης, επειδή προβλέπεται µέχρι το 2014 η θάλασσα της Μεσογείου να αναδειχθεί σε πρωτεύουσα της παγκόσµιας αγοράς κρουαζιέρας (σήµερα είναι η Καραϊβική), η κυβέρνηση τρέχει να προλάβει τις εξελίξεις προκειµένου η Ελλάδα να αποσπάσει τη µερίδα του λέοντος από την επιπλέον πίτα που διαµορφώνεται στη µεσογειακή κρουαζιέρα. Ήδη καθώς η χώρα µας προβλέπεται να έχει σηµαντικό ρόλο στις ανακατατάξεις στην αγορά κρουαζιέρας, ξένοι κολοσσοί του κλάδου σπεύδουν να καταλάβουν προνοµιακές θέσεις σε σηµαντικά λιµάνια της χώρας. Η ιταλική MSC, οι µεγάλες αµερικανικές εταιρείες κρουαζιέρας οι Carnival και Carribean αλλά και κινεζικές εταιρείες έχουν εκδηλώσει σαφές ενδιαφέρον για να αποκτήσουν τις δικές τους αποκλειστικές προβλήτες στα µεγάλα ελληνικά λιµάνια, κυρίως του Πειραιά. Σε πρώτο πλάνο θα βρίσκονται τα 12 µεγάλα εθνικά λιµάνια του Πειραιά, της Θεσσαλονίκης, της Ελευσίνας, του Λαυρίου, της Ραφήνας, της Ηγουµενίτσας, της Πάτρας, της Ρόδου, της Καβάλας, του Ηρακλείου, του Βόλου και της Αλεξανδρούπολης.
Τα λιµάνια αυτά αλλά και άλλα µεγάλα λιµάνια θα συγχωνευτούν και µε επικεφαλής τα λιµάνια του Πειραιά, της Θεσσαλονίκης, της Πάτρας και του Ηρακλείου Κρήτης θα αποτελέσουν τέσσερις µεγάλους οργανισµούς µε ισχυρή κεφαλαιακή βάση και µεγάλες επενδύσεις, που θα µπορέσουν να προσελκύσουν µεγαλύτερους όγκους εµπορευµάτων αλλά και αριθµό επιβατών εγχώριων και ξένων.
Σύµφωνα µε τους κυβερνητικούς σχεδιασµούς, µέχρι τα τέλη του 2012 ο διοικητικός και ο ιδιοκτησιακός χάρτης των λιµανιών της χώρας θα έχει αλλάξει δραστικά και οι δύο διευρυµένοι και µε άλλα µεγάλα λιµάνια οργανισµοί – ΟΛΠ και ΟΛΘ – που είναι εισηγµένοι στο Χρηµατιστήριο θα γίνουν τέσσερις καθώς σε αυτούς θα προστεθούν και οι οργανισµοί Πάτρας και Ηρακλείου.
ΤΟ 49% ΣΕ Ι∆ΙΩΤΕΣ. Υπό την πίεση τόσο των δηµοσιονοµικών αναγκών όσο και της ανάγκης να υεθούντα λιµάνια της χώρας στην υπηρεσία των αναπτυξιακών προοπτικών της, η κυβέρνηση και ειδικώς το υπουργείο Οικονοµικών επιταχύνει τις διαδικασίες µετοχοποίησης - ιδιωτικοποίησης των µεγάλων λιµενικών συστηµάτων, όπου το µεν ∆ηµόσιο θα ελέγχει το 51% των µετοχών και το49% θα δοθεί σε ιδιώτες επενδυτές.
Επενδυτές που προέρχονται τόσο από την Ελλάδα όσο και από το εξωτερικό και δραστηριοποιούνται στους κλάδους των θαλάσσιων µεταφορών αλλά και της κρουαζιέρας. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι δυνάµει συνεταίροι της κυβέρνησης στην αναµόρφωση των ελληνικών λιµανιών θα είναι, εκτός από την κινεζική Cosco, ο κολοσσός των θαλάσσιων µεταφορών ΜSC που δραστηριοποιείται εδώ και πολλά στον Εµπορευµατικό Σταθµό του λιµανιού του Πειραιά, κρατικές εταιρείες από τα Ηνωµένα Αραβικά Εµιράτα και εταιρείες από τον χώρο της κρουαζιέρας, µεταξύ των οποίων είναι και η ελληνοκυπριακών συµφερόντων Λούης.
ΜΑΪΟ ΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ. Με δύο χωριστές προκηρύξεις που θα εκδοθούν τον Μάιο θα επιλεγούν οι σύµβουλοι ιδιωτικοποιήσεων του Αττικού Συστήµατος Λιµένων όπως και των λοιπών τριών λιµενικών συστηµάτων: του λιµενικού συστήµατος στο οποίο επικεφαλής θα είναι ο Οργανισµός Λιµένος Θεσσαλονίκης και ο οποίος θα απορροφήσει τα λιµάνια της Καβάλας, της Αλεξανδρούπολης και του Βόλου, του λιµενικού συστήµατος στο οποίο επικεφαλής θα είναι το λιµάνι της Πάτρας το οποίο και θα απορροφήσει, µεταξύ των άλλων τα λιµάνια της Κέρκυρας, της Ηγουµενίτσας, του Κατάκολου και το λιµενικό σύστηµα στο οποίο επικεφαλής θα τεθεί το λιµάνι του Ηρακλείου Κρήτης.
Ο Οργανισµός Λιµένος Πειραιώς είναι έτοιµος να απορροφήσει µέχρι τα τέλη του έτους τα γειτονικά λιµάνια της Ελευσίνας, του Λαυρίου και της Ραφήνας και θα αποτελέσει την εταιρεία πιλότο για όλα τα άλλα λιµάνια της χώρας.
Για να αλλάξουν πρόσωπο τα λιµάνια της χώρας, ειδικά στη φάση αυτή όπου οι δηµόσιες επενδύσεις έχουν συρρικνωθεί δραµατικά, η κυβέρνηση σκοπεύει να προχωρήσει στα απαραίτητα έργα µε τη µέθοδο της συγχρηµατοδότησης, όπου για τις νέες επενδύσεις το βάρος θα πέσει στα ιδιωτικά κεφάλαια.

Τον Μάιο οι προκηρύξεις για τους συµβούλους ιδιωτικοποιήσεων

Τα έργα στον ΟΛΠ

Το επενδυτικό πρόγραµµα του Οργανισµού Λιµένος Πειραιώς για το 2011 - 2015 ανέρχεται σε 1 δισ. ευρώ

Στα ελληνικά λιµάνια

∆εν υπάρχουν επαρκείς υποδοχές και συστήµατα κράτησης θέσεων, γεγονός που λειτουργεί αποτρεπτικά για τα κρουαζιερόπλοια

Γιώργος Ανωµερίτης:

Αν το λιµάνι του Πειραιά δεν επεκτείνει τον χώρο ελλιµενισµού και υποδοχής µεγάλων κρουαζιερόπλοιων, η ελληνική κρουαζιέρα χάνει ένα µεγάλο πλεονέκτηµα έναντι των ανταγωνιστών της

Οι επενδύσεις στον Πειραιά
Ο ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΛΙΜΕΝΟΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ έχει ήδη δροµολογήσει επενδυτικό πρόγραµµα 1δισ. ευρώ για την περίοδο 2011-2015, το οποίο θα χρηµατοδοτηθεί από ίδιους πόρους, δάνεια της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων και κοινοτικούς πόρους.
Συγκεκριµένα, ο ΟΛΠ έχει δροµολογήσει σηµαντικά έργαµε με τη µέθοδο της παραχώρησης (χρηµατοδότηση και εκµετάλλευση από ιδιώτες). Το πρώτο από τα έργα αυτά είναι η κατασκευή του Συνεδριακού Κέντρου. Το έργο είναι προϋπολογισµού 90 εκατ. ευρώ και περιλαµβάνει πέραν του Εκθεσιακού / Συνεδριακού Κέντρου και ένα ανεξάρτητο εµπορικό κέντρο κρουαζιέρας. Η συνολική εγκατάσταση θα έχει επιφάνεια ανωδοµής περίπου 60.000 τ.µ.και 1.450 κλειστές θέσεις στάθµευσης.
Το δεύτερο σηµαντικό έργο είναι η δηµιουργία ενός ξενοδοχείου 5 αστέρων στη λιµενική ζώνη του Πειραιά, ενώ το σηµαντικότερο από τα τρία αυτά ώριµα έργα είναι η επέκταση της νότιας πλευράς του λιµανιού του Πειραιά, µε νέες υποδοµές και νέους µόλους για την προσέγγιση µεγάλων κρουαζιερόπλοιων.
Η επέκταση του επιβατικού λιµένα του Πειραιά προς τον Νότο θα δώσει τη δυνατότητα να ελλιµενίζονται εκεί έως έξι µεγάλα κρουαζιερόπλοια. Το έργο αποτελεί επένδυση ύψους 250 εκατ. ευρώ, µε βάση το επενδυτικό πρόγραµµα του ΟΛΠ. Φυσικά, στο µεγαλύτερο λιµάνι της χώρας και ένα από τα µεγαλύτερα της Μεσογείου έχουν δροµολογηθεί και άλλα σηµαντικά έργα όπως είναι για παράδειγµα το Monorail. Πρόκειται για ένα έργο σταθερής τροχιάς, το οποίο αντίθετα µε άλλα (τραµ, τρόλεϊ, λεωφορεία) δεν δηµιουργεί πρόβληµα στη λειτουργία του λιµένος, στον οποίο µεταξύ άλλων διακινούνται 3 εκατ. τροχοφόρα.

Πώς θα γίνουν οι συγχωνεύσεις
«Προχωράµε και υλοποιούµε για πρώτη φορά µια στρατηγική ανάπτυξης επάνω στο Εθνικό Λιµενικό Σύστηµα κυρίως σε δύο άµεσους άξονες:
Την εξειδίκευση των λιµένων µέσω της διοικητικής µεταρρύθµισης και την εφαρµογή διεθνών πρακτικών παραχώρησης λιµενικών υπηρεσιών. Η µεταρρύθµιση του λιµενικού συστήµατος που προτείνουµε να δηµιουργηθεί είναι σε τρία επίπεδα και σε «πυραµιδική µορφή».
Το πρώτο επίπεδο αφορά τα 12 λιµάνια εθνικής εµβέλειας που λειτουργούν ως Ανώνυµες Εταιρίες (Α.Ε.). ∆ηλαδή το Αττικό Λιµενικό Σύστηµα (Πειραιάς, Λαύριο, Ραφήνα και Ελευσίνα), το Λιµενικό Σύστηµα Βόρειου Αιγαίου µε όχηµα τον ΟΛΘ (εισηγµένη επίσης στο Χ.Α.) και τους Οργανισµούς Λιµένων Αλεξανδρούπολης, Καβάλας και Βόλου. Το Ιόνιο Λιµενικό Σύστηµα, µε όχηµα τον Ο.Λ. Πατρών και τους Οργανισµούς Λιµένων Ηγουµενίτσας, Κέρκυρας και Κατάκολου και την εισαγωγή τους στο Χ.Α. Καθώς και το Λιµενικό Σύστηµα Νότιου Αιγαίου, µε όχηµα τον Ο.Λ. Ηρακλείου και τους Οργανισµούς Λιµένων που θα δηµιουργηθούν στο Νότιο Αιγαίο και εισαγωγή τους στο Χ.Α.
Το δεύτερο επίπεδο αφορά τα λιµάνια που λειτουργούν ως ΝΠ∆∆ (δηµοτικά λιµενικά ταµεία και κρατικά λιµενικά ταµεία), στη λογική της µετατροπής (συγχώνευσης) και λειτουργίας τους ως τµήµατα Ανώνυµης Εταιρείας, µε διάφορους τρόπους εφαρµογής.
Το τρίτο επίπεδο αφορά τα λιµάνια απροσδιόριστου νοµικού καθεστώτος (ορφανά λιµάνια), τα οποία θα αποτελέσουν γραφεία του πλησιέστερου τµήµατος των Α.Ε.».


Η κρουαζιέρα θέλει µεγάλες προβλήτες
Η ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΤΩΝ ΧΩΡΩΝ ελλιµενισµού για την υποδοχή των µεγάλων κρουαζιερόπλοιων είναι στα σχέδια της κυβέρνησης προκειµένου η Ελλάδα να εισέλθει δυναµικά στην αγορά κρουαζιέρας. Η χρηµατοδότηση των επενδύσεων αυτών από ιδιωτικά κεφάλαια είναι βασικός στόχος του σχεδίου ιδιωτικοποιήσεων.
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύµβουλος του Οργανισµού Λιµένος Πειραιώς Γιώργος Ανωµερίτης, ο οποίος και από τη θητεία του ως υπουργός Εµπορικής Ναυτιλίας γνωρίζει καλά τα θέµατα των λιµανιών και τη σχέση που έχουν αυτά µε την ανάπτυξη της τουριστικής βιοµηχανίας της χώρας, υποστηρίζει ότι αν το λιµάνι του Πειραιά δεν επεκτείνει τον χώρο ελλιµενισµού και υποδοχής µεγάλων κρουαζιερόπλοιων, η ελληνική κρουαζιέρα είναι σαν να χάνει ένα µεγάλο πλεονέκτηµα έναντι των ανταγωνιστών της. Αυτή τη στιγµή όλες οι µεγάλες εταιρείες κρουαζιέρας συγκλίνουν στην εκτίµηση ότι τα όποια οφέλη για την ελληνική κρουαζιέρα έχουν προκύψει από την απελευθέρωση της αγοράς, σχεδόν αναιρούνται σε µεγάλο βαθµό από την ανεπάρκεια των λιµενικών υποδοµών.
ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ. Ποια είναι τα προβλήµατα αυτά, τόσο σε επίπεδο υποδοµών, όσο και σε επίπεδο οργάνωσης, όπως καταγράφονται από τους οργανωµένους φορείς της ελληνικής κρουαζιέρας;
∆εν υπάρχει σύστηµα κράτησης για προβλήτες και το σύστηµα που ισχύει είναι να εξυπηρετείται όποιος φθάνει πρώτος. Αυτό επηρεάζει τον προγραµµατισµό και την ποιότητα των κρουαζιερών.
Εξάλλου, σε λιµάνια όπως η Ρόδος υπάρχει µεγάλος συνωστισµός πλοίων ορισµένες ηµέρες της εβδοµάδας, µε αποτέλεσµα σχεδόν να στοιβάζονται το ένα πάνω στο άλλο και να προεξέχουν από την προβλήτα µέχρι και 100 µέτρα.
Σε λιµάνια όπου η αποεπιβίβαση γίνεται µε λέµβους δεν υπάρχει όριο στον αριθµό των πλοίων στο αγκυροβόλιο. ∆εν υπάρχουν επίσης οριοθετηµένα αγκυροβόλια και πολλές φορές ολόκληρος ο χώρος καταλαµβάνεται από ένα σκάφος αναψυχής ή µόνον ένα πλοίο.
ΠΛΗΡΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑ. Με δήλωσή του στα «ΝΕΑ Σαββατοκύριακο» ο γενικός διευθυντής της Louis Cruises Γιώργος Κουµπενάς επισηµαίνει ότι για να έλθουν τα κρουαζιερόπλοια στη χώρα µας πρέπει να υπάρχουν συνθήκες πλήρους ασφάλειας, τόσο για το πλήρωµα, όσο και για το ίδιο το πλοίο.
«∆υστυχώς»,επισηµαίνει,«εδώ τα ελληνικά λιµάνια υστερούν καθώς τα περισσότερα από αυτά δεν έχουν καταφέρει να πιστοποιηθούν σύµφωνα µε τον διεθνή κώδικα ασφαλείας πλοίων και λιµενικών εγκαταστάσεων (ISPS - International Ship and Port Facility Security Code).
Επίσης, οι ελλιπείς λιµενικές υποδοµές σε συνδυασµό µε την έλλειψη συστήµατος κράτησης θέσεων για τα πλοία σχεδόν σε όλα τα ελληνικά λιµάνια λειτουργούν αποτρεπτικά για την αύξηση των προσεγγίσεων, καθώς οι εταιρείες κρουαζιέρας προγραµµατίζουν τα δροµολόγια µε γνώµονα την εξασφάλιση ασφαλούς θέσης πρόσδεσης για το πλοίο ένα µε δύο έτη πριν από την εκτέλεση της κρουαζιέρας». Σε ό,τι αφορά τις υποδοµές για την εξυπηρέτησητων πελατών, « τα περισσότερα ελληνικά λιµάνια αντιµετωπίζουν πρόβληµα καθώς δεν είναι σχεδιασµένα για τη διακίνηση του µεγάλου αριθµού επιβατών που µεταφέρουν τα σηµερινά κρουαζιερόπλοια».
Παρ’ όλα αυτά ο όµιλος Λούης, «πιστεύοντας στις δυνατότητες της Ελλάδας, θα εξέταζε το ενδεχόµενο να επενδύσει σε λιµενικές εγκαταστάσεις υπό συγκεκριµένες προϋποθέσεις» συµπληρώνει ο γενικός διευθυντής της Λούης Κρουαζιέρες

Ψαλίδι σε επικουρικές, βαρέα

Ιούλιο η νέα λίστα για τα επαγγέλµατα, από 1/1/2012 οι µειώσεις στις συντάξεις
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΗΛΙΑΣ ΓΕΩΡΓΑΚΗΣ
ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: ΤΑ ΝΕΑ Παρασκευή 29 Απριλίου 2011

Από τον Ιούλιο εφαρµόζεται το νέο πακέτο µέτρων που θα προβλέπει περικοπές στη λίστα των βαρέων και ανθυγιεινών επαγγελµάτων, καθώς και στις επικουρικές και αναπηρικές συντάξεις, όπως προανήγγειλε χθες ο αναπληρωτής υπουργός Εργασίας Γ. Κουτρουµάνης.
Το σχέδιο της κυβέρνησης, σύµφωνα καιµε τα όσα δήλωσε χθες ο κ. Κουτρουµάνης στηνεκποµπή του Mega «Κοινωνία ώραµηδέν», είναι το ακόλουθο:
ΕΠΙΚΟΥΡΙΚΕΣ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ: Από την επόµενη χρονιά θα ισχύουν οι περικοπές στις επικουρικές συντάξεις οι οποίες προαναγγέλλονται στο µεσοπρόθεσµο πρόγραµµα. Ο νόµος για τις επικουρικές συντάξεις θα κατατεθεί τον Σεπτέµβριο και η εφαρµογή του θα γίνει από 1/1/2012. Οι µειώσεις που θα επέλθουν στις επικουρικές συντάξεις µετά και τις αναλογιστικές µελέτες που έχουν ξεκινήσει θα ολοκληρωθούν το 2015. Εκτιµάται από το υπουργείο Εργασίας ότι η µείωση θα είναι της τάξης του 5%-6% ενώ τα συνδικάτα εκτιµούν ότι θα φθάσει και το 30%.
Τα επικουρικά ταµεία, τα οποία αυτήν τη στιγµή καλύπτουν περίπου 800.000 συνταξιούχους, θα πρέπει να αναπροσαρµόσουν τις παροχές τους µε βάση την οικονοµική τους βιωσιµότητα. Αυτό σηµαίνει ότι όσα κριθούν πως δεν είναι οικονοµικά βιώσιµα, θα πρέπει να περικόψουν τις επικουρικές συντάξεις. Σήµερα, οι επικουρικές συντάξεις παρουσιάζουν διακυµάνσεις από Ταµείο σε Ταµείο και µπορεί να φθάνουν έως το 80% του συντάξιµου µισθού. Εκτιµάται ότι εννέα στα δέκα επικουρικά ταµεία κινδυνεύουν να µην περάσουν τις εξετάσεις και να αναγκαστούν να µειώσουν τις συντάξεις.
ΑΝΑΠΗΡΙΚΕΣ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ Θα υπάρξει επανέλεγχος των αναπηρικών συντάξεων – από τον Σεπτέµβριο – µε τη λειτουργία Eνιαίου Kέντρου Πιστοποίησης Aναπηρίας και στόχο τη µείωση των αναπηρικών συντάξεων στο 8%-9% (από 14% σήµερα). Για το θέµα αυτό ο κ. Κουτρουµάνης παρατήρησε ότι δεν είναι δυνατόν το ποσοστό των αναπηρικών συντάξεων να είναι 8,5%-9% σε ολόκληρη την Αττική, όταν σε πολλές άλλες περιοχές κινείται στο 20% (π.χ. στο Ηράκλειο).
ΒΑΡΕΑ ΚΑΙ ΑΝΘΥΓΙΕΙΝΑ: Προωθείται η επικαιροποίηση της λίστας βαρέων και ανθυγιεινών επαγγελµάτων. H νέα µικρότερη λίστα (η οδηγία είναι να παραµείνει το 10% του εργατικού δυναµικού) θα εφαρµοστεί την 1η Iουλίου του 2011 και, όπως προβλέπει ο νόµος Λοβέρδου, δεν θα θιγούν όσοι πρόκειται να συνταξιοδοτηθούν έως το τέλος του 2014. Οπως είπε ο κ. Κουτρουµάνης, η 11µελής Επιτροπή που έχει συσταθεί στο υπουργείο Εργασίας αναµένεται να ενεργοποιηθεί την ερχόµενη εβδοµάδα ώστε να γνωµοδοτήσει έως τις 15 Ιουνίου για την υπαγωγή ή την εξαίρεση εργασιών, ειδικοτήτων ή χώρων εργασίας στα βαρέα και ανθυγιεινά επαγγέλµατα.
Στη συνέχεια µε σχέδιο νόµου θα τεθεί σε ισχύ, την 1η Ιουλίου, η νέα λίστα περιλαµβάνοντας τουλάχιστον 200.000 λιγότερους εργαζοµένους σύµφωνα µε την οδηγία του επικαιροποιηµένου Μνηµονίου, το οποίο ορίζει ότι δεν θα µπορεί να είναι στη λίστα πάνω από το 10% του εργατικού δυναµικού (έναντι 30% σήµερα). Οσοι απασχολούνται σε επαγγέλµατα που θα εξαιρεθούν, θα εξακολουθήσουν να υπάγονται στα βαρέα και ανθυγιεινά εφόσον συµπληρώνουν τις ελάχιστες προϋποθέσεις συνταξιοδότησης µέχρι τις 31/12/2015 (δεν θίγονται όσοι έχουν συµπληρώσει τις ελάχιστες προϋποθέσεις, δηλαδή 4.500 ένσηµα, εκ των οποίων τα 3.600 στα βαρέα και ανθυγιεινά). Για όσους δεν θεµελιώνουν δικαίωµα, θα αυξηθούν «αυτόµατα» τα όρια ηλικίας συνταξιοδότησης (θα ακολουθούν τα γενικά όρια που ισχύουν για όλους τους άλλους εργαζοµένους), θα «χάσουν» επιδόµατα και θα διατηρήσουν µόνο τις προσαυξήσεις που είχαν στον µισθό για όσες ηµέρες ήταν ενταγµένοι στα βαρέα. Τονίζεται ότι ο νέος ασφαλιστικός νόµος προβλέπει τη σταδιακή αύξηση, από 1/1/2011 έως 1/1/2017, όλων των ορίων ηλικίας, από το 55ο στο 60ό (για πλήρη σύνταξη) και από το 53ο στο 58ο (για µειωµένη) για όσους θα έχουν 10.500 ένσηµα από τα οποία 7.500 σε βαρέα.

Τα Ταµεία που δεν είναι βιώσιµα θα αναπροσαρµόσουν τις παροχές τους.
Εκτιµήσεις για το ποσοστό της µείωσης
Από το υπουργείο Εργασίας εκτιµάται ότι η µείωση των επικουρικών θα ανέλθει στο 5% - 6% ενώ τα συνδικάτα υπολογίζουν ότι θα φτάσει και το 30%. τα επικουρικά ταµεία αυτήν τη στιγµή «καλύπτουν» περίπου 800.000 συνταξιούχους και θα αναπροσαρµόσουν τις παροχές τους µε βάση την οικονοµική τους βιωσιµότητα
Ποιοι µένουν, ποιοι βγαίνουν από τη λίστα
Μεταξύ των ειδικοτήτων που προτείνεται να εξέλθουν από τη λίστα των ΒΑΕ – µε βάση την πρόταση της επιτροπής των εµπειρογνωµόνων το 2008 – είναι όσοι απασχολούνται στην παραγωγή φαρµάκων, καλλυντικών, αρωµάτων, κτηνιατρικών φαρµάκων, θαλαµηπόλοι ευαγών ιδρυµάτων, κτίστες βιοµηχανικών κλιβάνων, εργατοτεχνίτες πλύσης και λεύκανσης, σιδερώτριες και διαλογείς ιµατισµού και εργαζόµενοι εκτός χώρων σφαγείων. Επίσης, οι υπάλληλοι γραφείων βιοµηχανιών, µεταλλείων, εταιρειών πετρελαιοειδών, τεχνικοί και εκφωνητές ραδιοφώνου, καµαριέρες ξενοδοχείων, σερβιτόροι, ζαχαροπλάστες και αρτεργάτες, ταµίες στα σούπερ µάρκετ, σταθµάρχες και ελεγκτές αστικών και υπεραστικών λεωφορείων, χειριστές µηχανών προβολής κινηµατογράφου, κουρείς, κοµµωτές, υποδηµατεργάτες, πωλητές χονδρικής της Κεντρικής Λαχαναγοράς Αθηνών, συνοδοί κλιναµαξών του OΣΕ και φορτοεκφορτωτές κιβωτίων και βαρελιών ζυθοποιίας.
O νέος κατάλογος των βαρέων και ανθυγιεινών επαγγελµάτων θα εµπλουτιστεί και µε νέα επαγγέλµατα και εργασίες. Για παράδειγµα, οι µηχανοδηγοί των ΗΣΑΠ υπάγονται στον θεσµό, ενώ δεν συµβαίνει το ίδιο µε τους µηχανοδηγούς του Μετρό. Υπάρχει επίσης µία σειρά από κλάδους που διεκδικούν την ένταξή τους στη νέα αναθεωρηµένη λίστα των ΒΑΕ.

ΟΙ ΥΠΟΨΉΦΙΟΙ ΘΑ ΚΑΤΑΒΑΛΛΟΥΝ 40 ΕΥΡΩ ΛΟΓΩ ΤΟΥ ΥΨΉΛΟΥ ΚΟΣΤΟΥΣ ΤΗΣ ΕΞΕΤΑΣΗΣ

Ταρίφα για τη συµµετοχή στο τεστ δεξιοτήτων του ΑΣΕΠ

ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: ΤΑ ΝΕΑ Παρασκευή 29 Απριλίου 2011

παράβολο 40 ευρώ θα καταβάλλουν στο εξής οι υποψήφιοι που θα συµµετέχουν στο τεστ δεξιοτήτων του ΑΣΕΠ. Η ρύθµιση περιλαµβάνεται στο νοµοσχέδιο του υπουργείου Εσωτερικών για την ηλεκτρονική διακυβέρνηση και κρίθηκε αναγκαία εξαιτίας του υψηλού κόστους διενέργειας της συγκεκριµένης ειδικής εξέτασης. Με άλλες διατάξεις του νοµοσχεδίου δίνεται η δυνατότητα µετάταξης υπαλλήλων από µία αιρετή περιφέρεια σε άλλη, ενώ ανοίγει ο δρόµος και για µετατάξεις υπαλλήλων δήµου σε θέση διαφορετικής ειδικότητας από αυτήν που προσλήφθηκαν. Προβλέπεται επίσης πως οι κρίσεις των προϊσταµένων του ∆ηµοσίου θα γίνονται από το Ειδικό Συµβούλιο Επιλογής, αλλά µε το ισχύον καθεστώς µέχρι την έκδοση της σχετικής υπουργικής απόφασης για τον νέο τρόπο διεξαγωγής των γραπτών εξετάσεων. Παράλληλα, ορίζεται πως τα δηµοτικά τέλη θα εισπράττονται εκτός από τη ∆ΕΗ και µέσω άλλων παρόχων ηλεκτρικού ρεύµατος.

Σάββατο 23 Απριλίου 2011

Ο Νίκος δεν υπάρχει πια…

ΤΗΣ ΕΛΕΝΑΣ ΑΚΡΙΤΑ

image

ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: ΤΑ ΝΕΑ 22 Απριλίου 2011

«Είναι αργά» Μου λες ψιθυριστά Λες κι έχεις γίνει Ενα µε το σκοτάδι… Νίκος Παπάζογλου Η ΑΠΏΛΕΙΑ τού είχε µια πρωτόφαντηεπίδραση σε ένανεν υπνώσει λαό!Ακόµα κι εµείς, οι «πιστοί του», εµείς που σκαρφαλώσαµε σε βουνά και λαγκάδια για τις συναυλίες του, εµείς που αγαπήσαµε, που σµίξαµε, που χωρίσαµεµε τα τραγούδια του… Ακόµα κι εµείς δεν περιµέναµε ότι µια χώρα ολόκληρη θα θρηνούσε σαν να έχασε δικό της άνθρωπο… Γιατί ο Παπάζογλου κατάφερε να σπάσει το φράγµα την ηλικιών και να µιλήσει στις καρδιές της κάθε γενιάς.
Μου έστειλεµια νέα γυναίκα ένα e-mail που νοµίζω ότι τα συνοψίζει όλα όσα νιώθουµε:
«Εγώ χτες πέρασαένα ωραιότατο βράδυ µε τραγούδια στοyoutube, και εµένα να τραγουδάω δυνατά και να κλαίω. ∆εν έχεινα κάνει µε την αυθεντικότητα, µόνο… Εχει να κάνει - τουλάχιστον στην περίπτωσή µου - µε τοότι αυτός ο άνθρωπος έκανε τις εικόνες και τις στιγµές µου τραγούδι. Και µε αυτά τα τραγούδια ερωτεύτηκα, ονειρεύτηκα, πόνεσα, γέλασα, έκλαψα, χώρισα… Εζησα!
Χτεςτοβράδυσυνειδητοποίησα πως σε όλα τα τραγούδια του Παπάζογλου έχουν ακουµπήσει οι στιγµές µου, και αυτό είναι που πονάει. Μοιράστηκα, άθελά του, µαζί του, όλη µου τη ζωή. Από έρωτες που µε ζωντάνεψαν, από έρωτες που µε σκότωσαν, από τον πατέρα µου που έβαζε στα ταξίδια µας όταν ήµουν µικρή στο κασετόφωνο τα τραγούδιατου - πέρασα ολόκληρο καλοκαίρι στην Κρήτηνα κα ταλάβω πώς στο καλό πάτησε το τρένο τους µάγκες, τι στο καλό, πώς χώρεσαν όλοιδεµένοι στις ράγες;;;; (δε θέλωσχόλια ήµουν 6 χρονών), από τις παρέες µου που στα γλέντια και στις λύπες µας µουρµουράγαµε στο σκοπό τους. Είναι δυνατόν ναµην είναι δικός µου άνθρωπος, όταν τραγούδαγε τις λέξεις που δεν έβγαιναν από το στόµα µου;;;». τον Πρώτογνώριςα γύρω στα1986-87 που ήρθε στην εκποµπή «Κυριακάτικα». Φορούσε από τότε εκείνο το κόκκινο µαντίλι – όταν εµείς ούτε τη λέξη µπαντάνα δεν ξέραµε ακόµα… Τον ξαναείδα πριν δυο χρόνια, στα Νικιά, ένα µικρό χωριουδάκι της Νισύρου όπου είχε τοσπίτι του… Αύγουστος – σαν το τραγούδιτου – κι εκείνος καθόταν έξω και κάτι µαστόρευεστη µοτοσυκλέτα του. Χαιρετούσε πρώτοςτους άγνωστους τουρίστεςπου δεντολµούσαννα του µιλήσουν γιατίτον αναγνώριζαν… Και τους χαιρετούσε... πώςνα το πω; Οχιως Ο Παπάζογλου… Αλλά σαν ένας ντόπιος που τηρούσε παλιά, ξεχασµένα έθιµα, φιλοξενίας και ζεστασιάς!
Σίµωσε και κοιµήσου τώρα Εξω ζυγώνει το πρωί Κι ο ήλιος καµιά χαραµάδα Θα ζητάει µέσα να µπει… Εφυγε ένας δικός µας άνθρωπος… Ενας άνθρωπος που δεν µας ξεπούλησε σε πολιτικά παζάρια, που δεν µας «διαπραγµατεύτηκε» σε επικοινωνιακά παιχνίδια, που δεν µας χρησιµοποίησε για να κερδίσει χρήµατα ή οφίτσια… Εµείς που µες τα χρόνια – παρακολουθούσαµε τα ινδάλµατά µας να καταρρέουν το ένα µετά το άλλο, ναεµπορεύονται ταόνειρα µας, να δηµοπρατούν τις ακριβές µας µνήµες – εµείς, όλοι εµείς του χρωστάµε πολλά. Γι’αυτό που ήτανε,γι’ αυτό που µας έδωσε, γι’ αυτό που µας έταξε, γι’ αυτό που τήρησε! Γιατί µόνο εκείνος «τραγούδησε τις λέξεις που δεν έβγαιναν απ’ το στόµα µας»… Τα χείλη κρύωσαν Το κορµί χαλάρωσε Κι οι δυο κοιτάζουµε Την κάφτρα του τσιγάρου εφύγε ο νικος ΠΑΠΑΖΟΓΛΟΎ του παρελθόντος, του παρόντος και του µέλλοντός µας… Νίκο… Με ροκ και τσιφτετέλια καλοτάξιδος στο νέο σου στέκι!

Παρασκευή 22 Απριλίου 2011

Οι 4 ιδέες για ένα γεμάτο...fitness Πάσχα

Ελληνικό Πάσχα σημαίνει σουβλιστό αρνί, κόκκινα αυγά, τσουρέκια και. μπόλικες ώρες ύπνου. Και καθώς οι περισσότεροι από εμάς περνούμε αυτές τις συνήθως ανοιξιάτικες ημέρες καταναλώνοντας τεράστιες μερίδες φαγητού και ποτού και χαλαρώνοντας κοντά στη φύση, ο οργανισμός μας απολαμβάνει αυτές τις «μίνι» διακοπές και συχνά αποσυντονίζεται εντελώς από τις συνήθειες της καθημερινότητάς μας.
Φέτος λοιπόν, κάντε τη διαφορά και απολαύστε μεν τις διακοπές του Πάσχα αλλά φροντίστε να δώσετε και στο σώμα σας την ευκαιρία να «ξεσκουριάσει» από την καθιστική ζωή της πόλης.
Αντίο αυτοκίνητο.
Μόλις φθάσετε στον προορισμό σας, που μπορεί να είναι ένα γραφικό χωριουδάκι ή ένα γεμάτο χρώμα ελληνικό νησί, κλειδώστε το αυτοκίνητο και. κρύψτε καλά τα κλειδιά προκειμένου να μην τα ξαναχρησιμοποιήσετε μέχρι να φύγετε.
Ο ανοιξιάτικος καιρός των πασχαλινών διακοπών συνήθως ευνοεί το περπάτημα αλλά και κάθε είδους περιπάτους στην εξοχή, που τόσο σας έχουν λείψει. Επισκεφθείτε φίλους και συγγενείς (πηγαίνοντας πάντα με τα πόδια).
Αλλά μην περιορίστε μόνο στις επισκέψεις. Μαζί με την αγαπημένη σας παρέα κάντε όμορφες βόλτες και «εξερευνήστε» την περιοχή. Απολαύστε τα χρώματα της φύσης, τα τοπία των χωριών και τις ευωδιές της άνοιξης. Και φυσικά, ευεργετήστε τον οργανισμό σας, που θα ξαναθυμηθεί τα οφέλη της άσκησης.
Θα πείτε το νερό, νεράκι.
Πάσχα αλά ελληνικά σημαίνει διατροφική υπερβολή. Τεράστιες ποσότητες φαγητού και ποτού «βομβαρδίζουν» κυριολεκτικά τον οργανισμό μας, που αδυνατεί να ανταπεξέλθει στο διατροφικό αυτό σοκ.
Και καθώς είναι σχεδόν αδύνατο να μην παρασυρθείτε από τις. πασχαλινές σειρήνες, εφαρμόστε ένα έξυπνο τρικ. Φροντίστε να πίνετε άφθονο νερό κατά τη διάρκεια της ημέρας έτσι ώστε να ευεργετήσετε τον οργανισμό σας με τα πολύτιμα συστατικά του νερού αλλά και να νιώσετε πιο εύκολα χορτάτοι αποφεύγοντας τις -πολλές- υπερβολές.
Επιστροφή στα παιδικά σας χρόνια.
Αν πρόκειται να περάσετε τις πασχαλινές σας διακοπές στη γενέτειρά σας, τότε σίγουρα οι αναμνήσεις που θα σας κατακλύζουν σε κάθε δρομάκι του χωριού ή του νησιού θα είναι κάτι παραπάνω από πολλές.
Μήπως όμως, θα έπρεπε να θυμηθείτε και κάτι ακόμη; Αναφερόμαστε φυσικά σε μια μεγάλη αγάπη των παιδικών μας χρόνων, το ποδήλατο. Κρυμμένο σίγουρα σε μια γωνιά του πατρικού σπιτιού, το ποδήλατό σας θα σας βοηθήσει να όχι μόνο να ανακαλύψετε ξανά τις γωνιές του τόπου σας αλλά κυρίως να ασκηθείτε με ευχάριστο και διασκεδαστικό τρόπο. Προτιμήστε το για τις μετακινήσεις σας και να είστε σίγουροι, πως δύσκολα θα το αποχωριστείτε φεύγοντας.
Καλή κουζίνα με προϊόντα ποιότητας
Το να σας προτείνουμε να αποτοξινωθείτε κατά τη διάρκεια των διακοπών του Πάσχα, είναι μάλλον μάταιο. Ωστόσο, καθώς θα βρίσκεστε στην εξοχή είναι μια μοναδική ευκαιρία να επωφεληθείτε από τα αγνά και ανόθευτα προϊόντα, που τόσο έχετε στερηθεί στην πόλη.
Για μερικές ημέρες αποχαιρετήστε τα γεμάτα συντηρητικά προϊόντα των super markets και τα «πλαστικά» φαγητά των fast foods και απολαύστε αυθεντικές, παραδοσιακές γεύσεις με την «σφραγίδα» ποιότητας της ελληνικής υπαίθρου. Και επιστρέφοντας, αγοράστε και μερικά προϊόντα για το σπίτι.
ΛΙΛΗ ΚΑΡΑΚΩΣΤΑ

ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ_logo

Σάββατο 9 Απριλίου 2011

H ψηφιακή τηλεόραση στη Θεσσαλία

 

Την υιοθέτηση του mpeg4 ως ενιαίου μοντέλου εκπομπής σε εθνικό επίπεδο, καθώς και την επέκταση της ψηφιακής τηλεόρασης στην περιοχή της Θεσσαλίας (Λάρισα, Τρίκαλα, Καρδίτσα, Φάρσαλα) στις 27 Μαΐου, ανακοίνωσε η Digea.
Ειδικότερα, όπως ανέφεραν ο πρόεδρος του δ.σ. της Digea, Κώστας Κιμπουρόπουλος, και ο γενικός διευθυντής της εταιρείας, Γιώργος Μαθιός, η μετάβαση αυτή θα είναι πλήρης -θα διακοπεί δηλαδή το αναλογικό σήμα- και θα ανεβάσει την πληθυσμιακή κάλυψη της ψηφιακής τηλεόρασης στη χώρα στο 70%.
Με τη μετάβαση αυτή, η ψηφιακή τηλεόραση θα φτάσει σε περισσότερους από 470 χιλιάδες κατοίκους της περιοχής της Θεσσαλίας. Επισημαίνεται ότι η πόλη του Βόλου, η οποία παίρνει το τηλεοπτικό σήμα από το Πήλιο, δεν θα περάσει ακόμα στην ψηφιακή μετάδοση, αφού το κέντρο εκπομπής που θα χρησιμοποιηθεί είναι το Δοβρούτσι.
Διευκρινίζεται επίσης ότι, όπως ανέφεραν τα στελέχη της Digea, είναι πολύ πιθανό στη μετάβαση αυτή στη Θεσσαλία, να συμμετάσχει και η ΕΡΤ. Στο πλαίσιο αυτό στο αμέσως προσεχές χρονικό διάστημα αναμένεται σχετική ανακοίνωση από τον δημόσιο ραδιοτηλεοπτικό φορέα.

Γ. Κουτρουμάνης: Αρνητικές επιπτώσεις στο ασφαλιστικό σύστημα

Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ
Τετάρτη, 6 Απριλίου 2011 07:00
Σελίδα: 07, 497 λέξεις, ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κατά 700 εκ. ευρώ θα μειωθούν το 2011 οι εισφορές στο ΙΚΑ, λόγω της μείωσης των αποδοχών των ασφαλισμένων κατά 6%, σύμφωνα με τους υπολογισμούς του οργανισμού.
Αυτό ανακοίνωσε ο αναπληρωτής υπουργός Εργασίας, Γιώργος Κουτρουμάνης ενημερώνοντας χθες την αρμόδια επιτροπή της Βουλής σχετικά με την παρακολούθηση του συστήματος κοινωνικής ασφάλισης.
Ο αναπληρωτής υπουργός ανέφερε ότι η ύφεση που επικρατεί στην πραγματική οικονομία έχει σημαντικές αρνητικές επιπτώσεις στο ασφαλιστικό σύστημα και επισήμανε μάλιστα ως παράδειγμα ότι κάθε εκατοστιαία μονάδα πτώσης στις αποδοχές των ασφαλισμένων συνεπάγεται μείωση των εσόδων του οργανισμού κατά 115 εκ. ευρώ το χρόνο.
Αντίστοιχα υπογράμμισε ότι κάθε μονάδα αύξησης της ανεργίας σημαίνει απώλεια για το ΙΚΑ ύψους 300 εκ. ευρώ και 450 εκ. ευρώ συνολικά για το σύστημα λόγω της καταβολής επιδομάτων.
Αναφερόμενος στις δαπάνες του ασφαλιστικού συστήματος για τις συντάξεις ο κ. Κουτρουμάνης τόνισε ότι σύμφωνα με όλα τα σενάρια που έχουν μελετηθεί δεν αναμένεται μείωση των δαπανών. Αντίθετα προκύπτει σοβαρό ενδεχόμενο αύξησης κατά 1,2 δις ευρώ για την επόμενη τετραετία ή πενταετία λόγω του αυξημένου αριθμού συνταξιούχων.
Ως προς την κατάσταση που επικρατεί στον ΟΑΕΕ ο αναπληρωτής υπουργός ξεκαθάρισε ότι το δημόσιο «πληρώνει με απόλυτη συνέπεια τις υποχρεώσεις τους» και δεν ευθύνεται αυτό για το αν οι ελεύθεροι επαγγελματίες επιλέγουν να μην καταβάλλουν τις ασφαλιστικές τους εισφορές. «Δεν φταίει το δημόσιο, ούτε θα έχουμε έναν ελεγκτή πάνω σε κάθε επαγγελματία.
Οι επαγγελματίες πρέπει να καταλάβουν ότι η προοπτική του ταμείου τους συνδέεται απόλυτα με τη δική τους συνέπεια στην καταβολή των ασφαλιστικών υποχρεώσεών τους» σημείωσε. Σχολίασε δε ότι το ίδιο συμβαίνει και με τον ΟΓΑ και χαρακτήρισε αδιανόητο, ένας στους τρεις να μην πληρώνει τις υποχρεώσεις του σε αυτά τα ταμεία.
Απαντώντας δε στις προτάσεις για αλλαγή μοντέλου στο ασφαλιστικό σύστημα ο κ. Κουτρουμάνης ξεκαθάρισε ότι εάν το σύστημα ήταν καθαρά ανταποδοτικό και όχι αναδιανεμητικό όπως είναι σήμερα, τότε η σύνταξη για τους περισσότερους ασφαλισμένους θα ήταν πολύ χαμηλότερη. «Θέλουμε να στηρίξουμε και να εξορθολογήσουμε αυτό το συνταξιοδοτικό σύστημα το οποίο μπόρεσε και ανταποκρίθηκε σε μεγάλο βαθμό στις ανάγκες της ελληνικής κοινωνίας» ανέφερε.
Οι ομιλητές
Από την πλευρά του, ο διοικητής του ΟΑΕΔ Ηλίας Κικίλιας, απαντώντας σε ερωτήσεις των βουλευτών, εκτίμησε ότι από τα 25-30 προγράμματα που εφαρμόζει εδώ και ένα χρόνο ο Οργανισμός, επιτυγχάνεται η διατήρηση περίπου 300.000 θέσεων εργασίας, η εξασφάλιση εργασίας για 60.000 ανέργους σε διάφορες επιχειρήσεις και άλλων 55.000 στον τουριστικό τομέα με διεύρυνση της τουριστικής περιόδου.
Στην παρέμβασή του ο επιστημονικός διευθυντής του Ινστιτούτου Εργασίας ΓΣΕΕ και ΑΔΕΔΥ καθηγητής Σάββας Ρομπόλης υπογράμμισε πως από τώρα απαιτείται αφενός διεύρυνση των προοπτικών απασχόλησης και αφετέρου η εξασφάλιση πόρων εκτός του συστήματος εισφορών ή επιρροής του κόστους παραγωγής ή του βιοτικού επιπέδου, για τη δημιουργία ενός ισχυρού αποθεματικού, δεδομένου ότι από το 2020 το ασφαλιστικό σύστημα θα έχει να αντιμετωπίσει μία μαζική γήρανση.
Τέλος, η υποδιευθύντρια Μελετών της Τραπέζης Ελλάδος Δάφνη Νικολίτσα μίλησε για τραυματικές επιπτώσεις από την ανεργία των νέων, επισημαίνοντας ότι η ενδοεπιχειρησιακή επαγγελματική κατάρτιση στην Ελλάδα είναι στα χαμηλότερα επίπεδα των «27», γεγονός που σημαίνει ότι οι επιχειρήσεις δεν επιδιώκουν την καινοτομία.